de 3e week

22 september 2018 - Gotenburg, Zweden

week 3 heb ik weer overleeft. de week begon weer zo als normaal. gewoon weer op maandag naar school, en ook weer op dinsdag en woensdag met de kinderen gaan zwemmen. wat ik wel heel erg merk is dat ze de kinderen hier er altijd aan herinneren dat respect tegen over de leerkrachten heel erg belangrijk is. want ik sprak afgelopen donderdag met een leerkracht die zij dat sommige Zweedse scholen heel zwaar zijn, dit komt omdat de kinderen dus nul respect hebben tegen over de leerkrachten. vaak is het zelf zo dat de leerkracht van minuut tot de laatsten gewoon worden uitgescholden als ze iets verkeerds doen volgens de leerkrachten. dus ik ben heel blij dat ik voor deze school heb gekozen. ook was er weer iets spannends gebeurt de donderdag, want het brand alarm ging af. en ik zat toen toevallig met een leerling te lezen op de gang. die schoot gelijk een beetje in paniek, maar gelukkig was het lokaal meteen achter ons en zijn we met de rest mee naar buiten gelopen. dus nu weet ik ook weer hoe dat hier moet.

wij zouden op vrijdag eigenlijk met de leerkrachten van de school naar een café gaan om het weekend te vieren. dus wij waren heel braaf naar het café gegaan, maar er was helemaal niemand te bekennen. dus toen zijn wij maar alvast wat gaan drinken maar wat bleek dus, de leerkrachten zouden helemaal niet komen dus die hebben ons gewoon maar laten zitten. maar we hebben nu wel een goed café gevonden waar we gezellig kunnen zitten.